Etiketter

mandag 28. mai 2012

vedlikehold av tur 4 Sundeturen

Det tar sin tid. Joda, jeg har gått turen min, helt eller delvis. Og nå er det jo og sånn at det er andre turer som toucher innpå min. Jeg har sett på andre turer jeg går, at det etterhvert er viktig å bli tydelig på merkingen der det går flere turer. På tide å sjekke opp min egen tur.



Ja da. Her har det kommet en ny stolpe! Den har ikke jeg bestilt. Tror det må være mjuhaugturen, for den går og her. Stolpen var litt rart vridd, så det ble ikke helt bra da jeg skrudde opp merker. Tok av gamle merker på et skilt, men satte opp igjen ett slik at det ikke skal være noen tvil om hvor stien min går. Som sagt; det kan være denne stolpen er mer til nytte for den andre turen.


Da jeg kom fra Sunde skole og ned til Hålandsvatnet er det hvertfall HELT sikkert at det var en stolpe ment for mjuhaugturen. Den sto litt bort i veien til venstre der min sti går til høyre. Kan være enig i at det kan være vanskelig å se at man skal opp akkurat her når man kommer fra Hålandsvatnet, MEN her tror jeg kommunens gps med feilmargin har vært ute igjen gitt! Det er jo og lyktestolper å klistre på her, så helt nødvendig var det ikke med stolpe akkurat her, man jeg vil foreslå at den blir flyttet slik at den stpr midt i krysset, altså der stien fra Sunde kommer ned, slik at vi kan merke begge stivalg på den stolpen.


Ellers noterte jeg meg at enkelte steder har noen hatt moro av å rive av merker. Det kommer vel til å skje, men her var det såpass systematisk at det er klart noen har villet forvirre turgåere ved å ta vekk så mye at de ikke finner veien. Vel, det er derfor vi faddere finnes!


resten av turen brukte jeg til å ta noen blomsterbilder og en fin utsikt fra stien min. Nå er det vår; planen er å stå på samme sted og ta bilde til høsten.......det kan bli litt artig å se!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar