Etiketter

søndag 17. juni 2012

52 hverdagsturer tur 25 LINDØYTUREN

En dag før turen åpner kan jeg logge den som gått fordi min merkekollega og jeg i dag har hatt en flott søndagstur til Lindøy med merker i sekken.


Starten på turen, merkene finnes fram og dyrelivet inspiseres!


Jeg har mange ganger tenkt å ta en tur til Lindøy, men det har blitt med tanken. Takket være DNT hadde jeg nå et ærend og fikk derfor tatt turen. Med merkehjelp og Sindre med Kåre Pål på slep i tillegg var vi en hel liten delegasjon som inntok øya.


Matpause i gapahuken som og har fått et T- merke.

Merkingen er litt original, men veldig gjennomtenkt og godt tilrettelagt for oss i merkemannskapet. Turen skal gåes kun en vei, og man har lagt hodene litt i bløt for å få turen til å svinge seg rundt på stiene på øya uten at krysningspunktene skaper forvirring om hvordan man skal gå. I skrivende stund tror jeg at det blir ei grei løype å følge, men man bør kanskje ha med kartet likevel. Man går seg ikke vill på denne øya!



JEg forstår hvorfor denne strekningen har fått navnet Kjærlighetsstien. 
Mer idyllisk plass skal du lete lenge etter


Dette blir ikke en fysisk krevende tur. Det er langt mellom båtavgangene, så man kan bare ta det med ro og nyte naturen og dyrelivet på øya.


Rain or shine, merkene skal opp! Hadde vært forutseende og klistret navn på hjemme!

Husk å heise opp blåsa når du kommer til fergeleiet og vil hjem!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar