Etiketter

mandag 25. juni 2012

52 hverdagsturer tur 20 FORUSSTRANDTUREN

Første ordentlige feriedag, begge ungene på ferie på hver sin kant, og jeg kan gjøre AKKURAT SOM JEG VIL! og det gjør jeg. Bussen ut til forus og ut på tur!!!

Her er et lite tips til turistforeningen. Jeg tar alltid buss til hverdagsturene. Det er ingen sak å finne ut hvilken buss man skal ta. Men akkurat hvor alle buss stoppene er hen; det vet jeg jo ikke. Såg på kartet og tok en sjans sånn ca der det såg ut til at stien gikk nære vegen. Denne gangen hadde jeg flaks, og det var et buss stopp rett ved der turen går under veien. Men det hadde kanskje vært en ide å utstyre de utskriftsvennlige kartene med et lite symbol for buss stopp??????? Gratis ide fra meg!!

gikk turen mot klokka...for jeg hadde en plan om å gå tur 13 etterpå. Disse to overlapper på en bit av turen og jeg ville derfor lett finne den andre når jeg kom rundt.

Det er utrolig hvor mye skog det egentlig finnes mellom alle husene. Fine stier!!! Det er ikke mange merker på denne turen. Det skal være nok for å finne fram, men enkelte kryss er ikke helt gode! Og når det kommer en annen tur og blander seg inn, blir det ekstra vanskelig!



Etter en tur gjennom litt industriområde, kommer jeg ned til selve forusstranda...det vil si; sti langs dobbeltsporet og innover mot Stavanger. Flott!!!! Fant en stolpe å ta bilde av. Ville gjerne ha med Dalsnuten og, men det ble liksom enten eller. Teksten på stolpen eller nuten........






Hyllen er snart i full blomst. Det var bittelitt tidlig å få plukket nok til ei koke med saft, men plutselig er det for seint og. Hyll har utrolig kort blomstringstid!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar