Etiketter

onsdag 6. august 2014

52 hverdagsturer tur 19 TJENSVOLLTUREN

Jeg ser at det er to år siden (mer eller mindre) siden jeg blogga sist. Litt flaut kanskje.....men siden dette er den måten jeg holder rede på hvilke hverdagsturer jeg har gått, så er det på tide med et nytt innlegg!

Jeg har starta friskt opp med et nytt konsept. Siden jeg nå har laget min egen profil på geocaching, bedriver geocaching i stor stil OG en vennlig sjel har lagt ut geocacher langs hver hverdagstur, så tenkte jeg det var fint å kombinere. Jeg går en av de turene jeg ikke har gått ennå samtidig som jeg plukker cachen tilhørende den turen OG andre cacher i nærheten (gjerne hverdagsturcacher til turer jeg HAR gått). Som om ikke dette er nok, har jeg starta med run-keeper (eller min gode venn per som Vigdis ville ha det til...) som logger hvor langt jeg går og hvor jeg har gått osv. Ved å bruke run-keeper får jeg jo en veldig konkret bekreftelse på at jeg faktisk har gått den hverdagsturen jeg omtaler. Multitasking er vel et stikkord for denne typen tur :)

Jeg starta med å få lasta ned aktuelle cacher....var en som såg noe utfordrende ut, men tenkte det var artig å se den......når en geocache heter extreme...så er det noe med det!


Nå er det jo sånn at når man leter geocacher må man av og til gå en omvei, litt fram og tilbake, litt leiting og litt studering. Derfor tar turen lengre tid enn om en bare går beine vegen, og turen blir lengre enn det står på kartet. Begge deler en fordel for trimmen :)

Første cachen "ta et minutt"....der var det folk, eller som det heter på cachespråket mugglere. Lar denne være til en annen gang. Oilers arena var en original vri på boks. Hverdagsturer 33...vel den må jeg leite mer etter. Han som legger ut hverdagsturcachene har lagt lista litt høyt når det gjelder å finne de og ikke minst få logga de. Ganske greit når man begynner å bli lei av å finne matbokser under en stein.......House on the hill...der var en vennlig nabo som nok er vant til at folk kryper rundt utenfor tomta hans og leiter...han tilbød meg et hint; noe som ble kontant avvist. Skal finne sjøl!!!! Klarte det og!! Tjensvoll kikre temmelig greit funn.

Hverdagstur 19...det var jo cachen som tilhører denne turen. Den burde jeg ta. Jada, fant den. Men å få logget ble værre. Jeg kan ikke gå i detalj om det, for det blir å ødelegge for andre som skal finne den. Men jeg trenger altså ha med meg noe utstyr for å få tak i denne. Får ta den på et annet raid.

Hverdagstur 19 går langs halve mosvannet.....her en liten stemning ( og som Siv sier: pics or it didn´t happen)



Så var det extreme#3 rope.......den står til navnet. Den er ekstrem og du trenger tau. For første gang i min cachekarriere traff jeg andre cachere. Der var fire gutter som drev å rigga til tau og klatresele. Boksen var godt synlig, men altså veldig utilgjengelig. Greie gutter tilbød å heise meg opp så jeg fikk logget, men jeg takket pent nei. Det er nemlig slik at man ikke kan sende opp en mann til å hente ned loggen for alle. Hver enkelt skal ha tatt i boksen....jeg lar den være til litt tøffere folk. Eplekjekt fortalte jeg dem at jeg heller gikk videre til en litt enklere en.....

...trodde jeg. Lassabanen var riktignok ikke så ekstrem, men gale nok for gamle damer. En meget original fasong på boksen ;)

Jeg har ikke funnet noen måte å legge run-keeper sine resultater hit. De ligger på facebooksiden min for de som ønsker å dobbeltsjekke at jeg har gått der jeg sier....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar