Etiketter

søndag 14. oktober 2012

52 hverdagsturer tur 38 KAMPENTUREN

Nok en formiddag med sol og kveldsvakt. En liten sentrumsnær tur fristet. Begynte i Bjergsted. Gikk fint helt til jeg kom til Gramstadhaugen. Mistenkte at jeg skulle over haugen, men skiltet viste like mye langs veien. Gikk veien, men såg fort at dette var feil og gikk opp på haugen. Det angret jeg IKKE på. Kjempeflott der oppe. Det må sees på merkinga opp hit, for dette må ingen gå glipp av!

Bak meg her er det flott utsikt til Ullanhaug....vanskelig å få med på bilde.

Deretter gikk det greit helt til jeg kom til byhaugen. Gjettet at jeg skulle gjennom området forbi huset, men det var slett ikke bra merket. Det er mulig jeg gikk rett forbi et merke etter det, var nedom og kikket på en stolpe men der sto ikke mitt turnavn, og plutselig var jeg nede på en vei uten merking.....fant igjen merkinga litt nedi veien, jeg skulle tatt av litt før og gått gjennom skogen. Likedan gikk jeg langs Vølstadveien og overså et skilt som skulle tatt meg til høyre....oppdaget det da jeg nesten var nede på stokkavannet. tråklet meg opp til stien igjen via noen stier.

Mellom lille og store stokkavann. Her gikk jeg meg bort på en veldig tidlig tur og. En stolpe kan skimtes langt borti veien, den nærmest er en midlertidig stolpe som heldigvis har kommet opp. Denne turen går egentlig IKKE her, men det var her jeg tråklet meg tilbake til rett sti.


Veien over Tasta har jeg gått på tidligere turer. Og jeg gledet meg til toppen på Tastaveden. Der ble det pause. Nydelig utsikt her oppe!!!!!

Får ikke med den storslagne utsikten på bilder, men her er litt fjell......


Ned igjen klarte jeg vase meg vekk nok en gang. Her lette jeg virkelig etter merker i et kryss rett ovenfor idrettsanlegget, men klarte ikke finne noen. Såg en hvit firkant langt oppi veien som kunne være et av våre...det var det heldigvis!


Flott tur, men ønsker meg at fadderen går denne turen begge veier og sjekker at alle finner fram i alle kryss. Et par av stedene, som i vølstadskogen skal jeg ikke påstå at det var skiltene sin feil........det er lett å gå i sine egne tanker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar