Etiketter

søndag 7. oktober 2012

52 hverdagsturer tur 26 KVERNEVIKTUREN

Her spørs det hva man leser først, men dette er altså en tur jeg har lagt "inni" turen rundt Hålandsvannet. Har gått 2/4 av runden når jeg kommer på stien til Kvernevikturen og tar den. Her skal alle turene i boks må vite!

Stidele ved Hålandsvannet

Går litt feil når jeg kommer til Sunde bedehus. Går nesten til Sunde skole og treffer på Mjuhaugturen. Når jeg ikke finner pil for kvernevikturen der, tror jeg at jeg har gått for langt. Vet at KVernevikturen hvertfall går under tanangerbrua, så jeg tar meg ned dit og finner igjen turen. Her burde jeg hatt med kartet som jeg la igjen hjemme. Men her er og en jobb for fadderen, det bør merkes der andre ruer krysser eller kommer innpå for å forhindre forvirring!


Turen på bergene rundt Kvernevika er en kjempeflott tur! I dag, men sol og regn og vind er det mektig å stå og se ut over havet.



Da jeg kom tilbake til starten på p plassen, var det fristende å ta bussen hjem og kalle det en bra tur. Bussen hadde akkurat gått, og en halv time til neste. Vel, så var det vel meningen da at jeg skulle gå HELE Kvernevikturen og.



den siste biten av turen deles av Kvernevikturen og Hålandsvannturen. Så har jeg gått den en gang i dag. Men i det stikrysset er det jo ingen buss. Det enkleste virket å være å fortsette langs vannet til min tur, Sundeturen, tar av, og følge den til Sunde skole og ta bussen derfra. Som sagt så gjort.




Tror det ble nærmere to mil i dag.....får se om beina tålte den!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar