Etiketter

søndag 7. oktober 2012

52 hverdagsturer tur 40 HÅLANDSVANNTUREN

Joda. For å ha håp om å rekke alle turene, er det best å få unna ukas tur den uka den lanseres. Søndag og ungefir, så jeg tenkte at her kunne jeg ta to turer hvis jeg orket. Kvernevikturen deler sti med Hålandsvannturen et stykke så det går fint å koble de to sammen. Vel og merke om beina holder!

Utsikt over Hålandsvannet mot Ullanhaugtårnet



Buss til Viste hageby, og utgangspunkt i p plassen ved vannet der. Greit i og med at begge turene går der. I dag hadde været beslutningsvegring. Regn og sol, så litt regn igjen. Med kraftig vind gikk skyene fort. Ble ikke nevneverdig blaut av skurene.



Hålandsvannet ligger strengt tatt ikke i Stavanger kommune. En liten sløyfe via Friheim og over til stokkavannet gir denne turen alibiet den renger. Og så er jeg jammen inne på min egen tur en liten stund og! Og takk og pris for speidermarka. den har DO!


 Et forsøk på å få med både meg, merkestolpe og vannet i sørenden av vannet.......ikke lett når en er sin egen fotograf.


på tur oppover vestsiden av hålandsvannet kommer jeg på avkjøring til Kvernevikturen. tar denne i samma jafset, og kommer innpå hålandsvannturen igjen oppe ved p plassen der jeg startet. så er det bare å trave siste biten jeg ikke har gått, som hålandsvannturen og kvernevikturen deler. den gikk jeg dermed bare en gang, men det får være, for jeg fortsatte videre og gokk sundeturen sin sti over til Sunde skole for å ta bussen hjem, så jeg har nok riktig antall meter og vel så det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar