Etiketter

lørdag 16. august 2014

den internasjonale geocahedagen 16. august

Det ble ingen hverdagstur i dag, men jeg måtte jo ut på geocaching siden det er den dagen det er. Jeg får nok ingen annen belønning enn tilfredsstillelsen ved å ha vært ute og lekt, men det er bra nok for meg.

Og der tok jeg feil, for ved gjennomgang av geocacheprofilen min, ser jeg at jeg har fått en flott souvenir (virtuell) som belønning for å ha geocacha i dag! Stas!

Et mål for dagen var å samle så mange ulike typer cacher som mulig, for å bli belønnet med souvenirer i en utfordring på geocahing som heter 7 souvenirs of august. Det betyr å hente inn 6 ulike geocachetyper i løpet av august.  Så langt har jeg etter i dag funnet en vanlig cache, en multi, en wherigo og en mysterie. Mangler earthcache og eventcache. Den første skal jeg klare, men det er ikke så mange events her i byen, så den kan bli litt vanskelig. Hvis jeg da ikke lager et event sjøl........

Den første jeg tok i dag var noe nytt for meg. Måtte ha nok en app på iphonen. Wherigo ga meg koordinatene med et snedig program som tok meg mellom ulike punkter som hver representerte et tall, og gratulerte meg når jeg kom på rett sted. Det ble mye virring fram og tilbake på gressplenen ved mosvannet, det måtte være fornøyelig å se på jeg for fram og tilbake som ei forvirra høne. Selve cachen som jeg fikk koordinatene til på denne måten låg selvfølgelig et helt annet sted i geografien.

Plukka med en mysteriecache som jeg hadde løst tidligere. Building sudoku var en artig utfordring. Var veldig fornøyd da jeg klarte den. Og det er veldig fint at det finnes et program hvor man kan teste ut hjemme om løsningen er riktig, for jeg leita litt og lurte på om jeg var på rett sted her. Men fant den til slutt godt gjemt.

hverdagsturcachene er jo en utfordring i seg sjøl. Hadde jo innsett at nr 19. måtte jeg ha mer utstyr til. Hadde med det i dag. Fikk den til slutt sjøl om selve cachen er litt ødelagt og ikke virker helt slik den skal. Rapport behørig sendt til CO (cacheowner). Hverdagstur 35 ble rene plankekjøringa eter mange vanskelige cacher......den ser kanskje vanskelig ut å finne pga størrelsen, men man får litt erfaring etter hvert.....



En multicache måtte jeg ha til augustutfordringen. Har tatt tour de mosvannet før, men gikk gjennom som om jeg ikke visste hvor den var. Multicache er slik at man må innom andre koordinater hvor man skal finne de endelige koordinatene. her er de snedig nok lagt slik at du får deg en tur rundt mosvannet, jaffal hvis du begynner der geocaching foreslår.

Da ble det ikke tid til flere. Hadde tenkt meg å gå på et par mysteriecacher der jeg må ut i marka for å finne de rette koordinatene, men de får ligge til en annen gang.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar