Etiketter

søndag 10. august 2014

52 hverdagsturer tur 28 VAULENTUREN

Da var det påan igjen! Har fått ny inspirasjon ved å kombinere hverdagsturer og geocaching. hvordan jeg gjør det; se eget innlegg!!

Etter stormen (som tok paviljongtaket mitt...) var det igjen varmt og fint vær for en tur. Jeg hadde allerede lagt planer for neste hverdagstur jeg ikke har gått, så i dag ble det Vaulen med en liten avstikker opp i Sørmarka. Det er noe med det. Når planen allerede ligger der har jeg ikke en eneste unnskyldning for å ikke gå. Og at jeg trenger trimmen etter sommeren er HELT SIKKERT!

Prøvde faktisk å gå på litt i dag, jeg har jo han per på lomma som forteller meg (med damestemme) hvor langt jeg har gått samt gjennomsnittsfarten jeg bruker. Jeg har funnet ut at når jeg geocacher ligger gjennomsnittsfarten på rundt 15 minutter per kilometer fordi jeg går og surrer litt rundt hver cache. Og så skal der jo logges, og enkelte ganger bare ergres litt over at det ikke ble funn eller at funnet ikke lar seg logge av ymse årsaker. Kommer tilbake til det.



Dagens  hverdagstur...med Vaulen badestrand i bakgrunnen!
















Fant faktisk hverdagsturcache 24 aller først. Snedig en dette, ahsmv (som er aliaset til ham som har lagt ut alle hverdgsturcachene, til info for uinnvidde). Jeg forventer problemer når jeg skal finne dine cacher, men denne fant jeg ganske lett. Kanskje fordi jeg var forberedt på å lete med et våkent øye og åpent sinn? Snedig hint forresten :D .

Så gå en kilometer oppover til Sørmarka, der jeg fant flere cacher på runden. Ganske "vanlige" gjemmesteder, men kjekke å finne likevel. I dag kan jeg faktisk skilte med ni funn av elleve forsøk. Temmelig bra statistikk! Den tidende var hverdagstur 28, altså cachen for den turen jeg gikk. Alt for mye mugglere ute til at jeg kunne hente den (mugglere er andre folk som helst ikke skal se hva vi geocachere gjør og hvor vi finner cacher, til info for uinnvidde) Akk, så nær og dog så fjern. Såg på cachebeholderen uten å kunne hente den. Må samle litt mot og, for ahsmv tror visst gamle damer har apegener....men skal nok få logget denne  en gang det ikke er så mye folk omkring!

Akk så nær og dog så fjern.......
GC58GNW
Det var flere cacher på Vaulen, blant annet den største boksen jeg har funnet hittill i min cachekarriere!



Et ikke-funn avsluttet en ellers veldig vellykket cachetur (og hverdagstur...) En cache som bare kan hentes på lavvann, vel hvis man ikke vil bli blaut på føttene altså. Lavvann var det, men cachen var ikke å finne. Når tidligere logger og sier de ikke kan finne den, tolker jeg det som at boksen er borte vekk, og at det selvfølgelig ikke er meg som er dårlig til å lete!!!

Alle detaljer om kilometer og tid osv...har run-keeper (også kalt per...) lagt ut på facebooksiden min. Det kommer desverre ikke kart med løypa på den appen, det hadde i grunnen vært litt kjekt det. Men vil ikke bytte app nå, for nå har jeg så god statistikk på allerede gåtte kilometer ;)

Nå er det rett i gang med å planlegge neste tur....etter jeg har laget innlegget om hvordan jeg gjør det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar