Etiketter

søndag 22. januar 2012

JEG ER FADDER

Endelig hadde Turistforeningen noe jeg kunne være med på. En dugnad i bussavstand og ikke på tider hvor jeg er på jobb. Ikke tider i det hele tatt egentlig. Jeg er fadder for en tursti! Stolt sådan. Skal passa godt på han og. Det som er spennende akkurat nå, er at min tur åpner til uka. Det ER et par merker som ikke er på plass, men det er fordi kommunen i sin visdom har plassert en merkestolpe feil. Det var jo ingen mening i at den skulle stå i et veikryss må vite! Som fadder har jeg og fått ei vindjakke. Ja den tåler regn og, og det tror jeg er bra! Med den på, tør folk snakke til meg når jeg er ute og går. Hittil har det bare vært godord. Det kan nok være at det kommer noen sure miner og, folk som ikke finner fram osv. Men jeg tror vi skal klare den biffen og. Det kan jo være at merkene våre ikke får være i fred, og da må jo folk si fra. Da er det meningen at vi som er faddere skal ile til og rette opp skaden. Håper det funker, jeg skal gjøre mitt!!!



Som om ikke dette var nok, er jeg og blitt med i merketeamet. Nåvel, har vært på en tur og det var til og med min egen. Men det var en kjekk tur med ei kjekke dama som er ansvarlig for hele denne galskapen. Jeg vil mer ut og merke! Det får meg ut på formiddagene når jeg jobber kveld. Det trengs å komme seg litt ut når man jobber i mørket!


Fredagsmorgenen tok vi til. Nydelig soloppgang ved Stokkavannet! merking gikk greit det når vi kom inn i det. At merkene krever tørt underlag kan være en utfordring, men nå sitter de alle som har kommet opp. Noen steder er det vanskelig å finne ut hvor merkene skal sitte. Det er ikke alle steder det står en stolpe lagelig til. Det er merkelig hvordan det blir, men koblingsbokser har blitt vår beste venn. Glatte rette flater å lime på. Kan det bli bedre? Det eneste jeg har å utsette på DNT sin utsendte, er at hu ikke hadde tid til matpause. Alvorlig talt; matpause er en veldig viktig del av turen. Skjærpings!!!!



Sol og fint vær hadde vi nesten hele dagen. Det øyeblikket vi satte oss i bilen begynte det å dryppe. Heldige? eller er det sånn det er. For det skjedde noe rart. Vi gikk tom for høyre pil merker. Jaja. Den ene skulle jeg klare sette opp neste dag. Tenkte jeg. Lørdags morgen. Det banket hagl på vinduene og ville inn. Samma det tenkte jeg. Dette skiltet skulle skrus, så jeg var ikke avhengig av at det var tørt. Men underet skjedde igjen. Da jeg kom ut på veien, brøt sola gjennom. Kanskje er det slik at det blir fint vær når jeg er ute på tur.........vel. Da har jeg et samfunnsansvar å ta vare på her. Teorien skal testes ut ytterligere!


Nå har jeg "lekket" litt om ukas tur....om der er noen som leser bloggen min så kan de kanskje gjette seg litt til hvor den er.......Hvis dere finner den...ikke si det bort; den åpnes på tirsdag.


Hvordan turene åpnes? Vel, det er ingen røde sløyfer eller hornorkester på hver tur, men en annonse og kart i avisa samt publisering på nettsidene..........stort er det åkkesom!!!



God tur!






Høyrepil er på plass!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar