Etiketter

søndag 29. januar 2012

52 Hverdagsturer, tur 4 SUNDETUREN


Her er den! MIN tur! Jeg er litt usikker på om jeg bør logge den som gått. Joda, jeg HAR gått den. Men for å merke den. Diskuterer litt med meg sjøl om jeg skal la det telle som utført tur eller ikke. Planen var jo å gå den "på ordentlig" nå i helga. Men så ble det merketur på en annen tur stedenfor. Så jeg lar nåde gå for rett og logger den som utført. Her kommer det nok kommentarer på etterhver, for det er som sagt den turen jeg er fadder for, og derfor vil jeg jo gå den noen ganger i løpet av året.



Ann Kristin (hverdagsturansvarlig) tok det obligatoriske bildet av meg ved et merke med sitt kamera.

Jeg er heldig som har fått denne turen. Nær meg, og du får Hafrsfjord, Stokkavannet og Hålandsvannet på en og samme tur. Litt av hver. I tillegg går turen rett forbi rasteplassen i speidermarka. Fint på mange måter. Jeg har tidligere nevnt et presserende problem med byturer, og her er det faktisk DO! I tillegg er det bålplass under tak, så her kan det fort bli rast med steking av vafler eller lignende!!!! JEg hadde håpet at noen av mine lesere (hvis jeg har noen) ville legge igjen en kommentar på noe av det jeg skriver. Kanskje er der ingenting å kommentere........ Jeg har nå innstallert telleverk på siden min, så nå kan jeg jaffal følge med på om det er noen i det hele tatt som leser.



Førstkommende fredag kommer det en artikkel om 52 hverdagsturer i Stavanger i Pluss (som er fredagsbilaget til Stavanger Aftenblad for de som ikke vet det). Den artikkelen har utgangspunkt i nettopp min tur, denne turen. Følg med!!!!!!!

Kartet finner du som vanlig her:

http://www.stavanger.kommune.no/Documents/bymiljø%20og%20utbygging/Park%20og%20vei/52%20hverdagsturer/04%20-%20Sundeturen.pdf

(får ikke til å lage hyperkobling på denne. Dere får kopiere og lime inn..........)


SUNDETUREN 2. RUNDE


Dette er jo Min tur og mitt ansvar, så denne må jeg gå en del i løpet av året. Søndagen kom med dårlig vær, og langtur ble avlyst. Ettermiddagen kom med bedre vær, men med to snaue timer til solnedgang var det et klart valg å ta den turen som var nærmest. Kjekt med dagslys!

Klokket turen denne gangen. Det tar 20 minutter fra meg til nærmeste merkestolpe, så ganske nøyaktig 1 time og ti minutter relativt frisk gange, og så 20 minutter til jeg var hjemme igjen. Så vet jeg det.

Det var faktisk på høy tid jeg tok meg av turen litt. Rundt skolen var det pirket på flere merker. Jeg har tidligere hatt en ide om å involvere de skolene som ligger inntil en tur. Jeg tror det kan være en god ide. Hadde selvfølgelig ikke regnet med at der var noe å gjøre allerede nå, så merker lå igjen hjemme. Vel, så får det bli en tur til for å reparere. Det er dumt at ting ikke får stå i fred, men det er godt å se at fadderordningen har noe for seg. Det er viktig at turene blir holdt ved like så folk ser at dette er noe som blir jobbet aktivt med og ikke bare er et blaff.





Bilder fra et bed langs Sundeturen. Våren er definitivt på vei (dagen etter dette snødde det vannrett.....)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar