Etiketter

søndag 22. januar 2012

52 Hverdagsturer tur 1 EIGANESTUREN



Med brask og bram, og pomp og prakt...........i allefall med hornorkester og ordfører, ble prosjektet satt i gang første uka i januar. Ja, det er så enkelt. Tur nr 1 åpnes uke 1 osv. Jeg trenger ikke repetere alt som er sagt og skrevet om dette. Det kan du lese her http://www.stavanger-turistforening.no/index.php?fo_id=9857 Jeg var der, og benyttet anledningen til å begynne på mitt ambisiøse prosjekt; å gå alle 52 turene i løpet av 2012. Om jeg klarer det får vi se, skal dokumentere det her fortløpende. Jeg vet allerede nå at i egenskap av fadder vil jeg gå "min" tur mange ganger, og i egenskap av merkemannskap vil jeg gå andre turer med drill og rødsprit i sekken (rødspriten er for å vaske stolper med før klistremerkene kommer på plass om det var noen som lurte på det....) Men altså gå hver tur "ordentlig" i løpet av året. Vel, vi får se. Første turen gikk jeg hvertfall, og det var koselig. De som pinglet ut nedi veien gikk glipp av utdeling av bøff fra DNT, et plagg som forresten er helt uunnværlig på tur og jeg kan ikke fatte hvordan jeg har klart meg i så mange år uten. Fantastisk! Videre på turen sto det jammen noen ungdommer og stekte pølser til turgåerene og! Nå vet de fleste at pølser er ikke min favoritt, men en tidlig ettermiddag rett fra jobb uten middag glei det ned det og. Noteres at man for fremtiden kan gi DNT innspill om at det finnes mange gode ting å grille foruten pølser..................Dermed var tur 1 i boks! Flere som vil gå an? det er veldig enkelt å finne den på stavanger-turistforening.no under 52 hverdagsturer...men er du utålmodig, hekt deg på en printer og gå inn på denne siden http://www.stavanger.kommune.no/Documents/bymilj%c3%b8%20og%20utbygging/Park%20og%20vei/52%20hverdagsturer/01%20-%20Eiganesturen.pdf Har jeg gjort alt riktig bør det poppe opp et kart du kan gå etter. Det skal være mulig å gå etter merkene uten kart, MEN man skal jo og finne selve stien. Har man først funnet den, er det bare å gå. Uansett hvilken vei du velger å gå bør du finne fram! Lenger utover i året skal man holde tunga rett i munnen, for noen stier bruker tidvis samme trase, og da må man i tillegg til å finne de fine T merkene og lese på de hvilken tur de peker ut.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar