Etiketter

mandag 4. mai 2015

Multifunksjoner

Oioioi, her må det konstateres at blogginnlegg ikke er noe som blir prioritert. Det er lenge sia sist......så får man konstatere at man har nok å henge fingra i. Jeg ser at jeg skulle ønske det var meer tid til hverdagsturer og geocaching og gjerne jatakkbeggedelersamtidig.......kommer tid kommer råd, nå er det vår og fint turvær.....

Men akkurat nå var det noe annet jeg hadde på hjertet. Tenkte å legge ut en FB status, men kom fram til at det ble aaaalt for langt. Skal ikke plage FB venner med det...det får holde med en link.

Jeg har lest meg opp på små hjem....og da mener jeg virkelig små hjem. Der ligger mye artig av bilder med fiffige løsninger der ute. JA jeg har tenkt å skaffe meg et lite hjem, dog ikke så mikroskopisk som noen av de jeg finner på nettet.

Men et tips jeg har bitt meg merke i, og som inspirerer meg, er at når man har så lite plass må man tenke praktisk og kreativt. Ei jente viste oss hjemmet sitt og fortalte at hun hadde en filosofi om at hver ting hun hadde skulle ha minst to funksjoner. Det er jo genialt!

Det går selvfølgelig ikke an å gjøre dette med alt mulig, men man vil bli overrasket over hvordan man kan tenke slik om ting. Jeg fikk en ide......en ganske god ide om jeg må si det sjøl.

Som enkelte kan ha fått med seg, har jeg begynt med yoga. Det er godtvondt, men hjelper både på smertefulle ledd og kranglete rygg. Så da så. Nå er det ikke alltid man får til å gå på studio å trene, men yoga kan man jo gjøre hjemme. Litt utstyr er da greit å ha.

Jeg som kan å bruke symaskin, og som har ei hel kiste full av stoffbiter, tenkte at en sånn pølle (eller pute, kalldethvaduvil) kan jeg jo lage. Men hva skal jeg ha inni??? etter årevis med benkesliting i ishaller har vi et sant utvalg av fleecepledd. De kan jeg jo bruke som fyll.....men hva om jeg trenger pledd til f eks grilling i februar på terrassen????






Det ble en pølle meg glidelås, og inni der er det faktisk fem (!) pledd. Pent lagret, og tar ikke no plass men kan tas fram og brukes ved behov. Snakker om multifunksjon!! (klapper meg sjøl på skuldra)


Hvorfor jeg plutselig har tid til sånne unødvendigheter? Jeg er FERDIG med hjemmeeksamen, og FERDIG med årets bunader Jiiiiiiihiiiiiiiiiiiii

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar