Etiketter

mandag 25. mai 2015

52 hverdagsturer tur 46 GRANNESTUREN

Det var en stund siden sist, men nå er jeg på gang igjen......gåing av hverdagstur, nå også med innlagt geocacheleting. Siden Ahsmv har lagt ut en geocche for hver hverdagstur er jeg spesielt på jakt etter disse. På denne hverdagsturen er det faktisk hele 4 slike HT# cacher, og en hel del andre.

Å gå hverdagstur tar sin tid i seg sjøl. Når en i tillegg skal ta med seg geocacher tar det enda lenger tid. Greit å ha med både mat og drikke. Denne gangen har jeg og tatt med turkamerat og geocacheentusiast Rita. Hun logger seg som Rilesc.







Jeg hadde lasta ned nesten alle geocachene på vår vei. Det er urealistisk å ta alle, hvertfall hvis vi skal hjem før det blir mørkt. Men Rita ville helst ikke gå forbi noen. Så vi starta friskt ved Ridesenteret og gikk rett på stavangers høyeste fossefall. Nesten klatring for å få tak i denne, men den gikk greit i boks!














Så var det opp i Sørmarka og innom HT#37 Sørmarka. Den gikk grit å finne, hvertfall når en har i bakhodet at det er Ahsmv som har gjemt den. De er ikke alltid like lette å finne de cachene der! Våt logg men gikk an å skrive.

Litt lenger inn i sørmarka ligger the bunker. Den har jeg funnet før med et tidligere team, så den var grei skuring. VÅT LOGG!

Så var det vår venn Ahsmv igjen og HT#41 Boganes. Nano...jeg frykta det værste, men den viste seg å være grei mot oss. Er dette virkelig en nano???? Jeg må inn og finlese på kriteriene for beregning av størrelse!

Rett over til den turen vi faktisk gikk, nemlig HT#46 Grannes. Den var temmelig enkel til å være Ahsmvcache (som er blitt en egen betegnelse for vanskelige cacher her i gården).


En veldig artig cache, klegger corp mining facility......Den skal få favorittpoeng av meg, men loggen bada i rødt vann (!) å den fikk vi ikke logget. Har bilde av uløkka dog, så da velger jeg å logge på nett som funnet samtidig som det blir varslet tilsyn til eier.









Between a rock and a hard place....Vi fant fort ut hvor det måtte være....greit funn.

Så var vi nede ved motorveien, og tida hadde flydd aldeles fra oss. Det var fristende kort vei til bilen, så den siste sløyfa av hverdagsturen får stå til en annen anledning. Flott tur på en helligdag, og artig med turfølge på Hverdagsturene mine. Dette kan vi gjøre mer av Rita!

Etter dagens "fangst" står jeg med 98 cacher...nå skal det planlegges hvilken cache som skal få æren av å være nr 100!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar