Etiketter

søndag 26. august 2012

52 hverdagsturer tur 27 DOBBELTTUREN

Da er sommerferien definitivt over. Og det har samlet seg uhyggelig mange turer som jeg ikke har gått. Det hjalp heller ikke at jeg ikke gikk noen turer i det hele tatt den første uka jeg var hjemme.

Frihelg og fast bestemt på å gjøre lista over ugåtte turer mindre. Har sett på kartene og funnet turer som man kan hekte sammen. Med store ambisjoner legger jeg derfor ut på Dobbeltturen, i dobbelt forstand!



Jeg vet allerede at stien langs dobbeltsporet er nydelig. Så derfor vil jeg spare den til slutt....begynner derfor ved siloen og går den delen som er lengst vekk fra sjøen først. Da jeg kom til Jåttå videregående skole...støtte jeg som forventet på tur 34 Gauselturen. Hvordan det gikk; se Gauselturen....hehe.

Jeg hadde forventet å klare hele Gauselturen og komme ned til sjøen og dobbeltturen igjen før lunsj. Magen ville det annerledes. Men da jeg endelig kom ned til sjøen, gikk jeg meg opp til Vaulen, og der var det en finfin plass å nyte en kopp te og en Steam-bolle. Turen oppover langs sjøen er bare nydelig. Mange fine sitteplasser langs veien, og bademuligheter for den som vil.......

Nå foregrep jeg begivenhetene litt.......da jeg kom tilbake til dobbeltturen i sør, altså ved viking stadion, gikk jeg meg nesten bort. Det var litt kronglete å finne fram mellom blokkene der, og en annen tur, nr 41 (!) er allerede merket og forvirret meg. Forvirrende fordi den turen nok har samme trase som dobbeltturen, men har mange flere skilter. Og når jeg finner et skilt som viser vei på den turen jeg allerede er på UTEN å ha navnet til denne turen på, da blir jeg usikker. Nok en anmodning til turfaddere om å ettergå turene og rydde opp i forvirrende merking der andre turer kommer innpå.

Dobbeltturen er en av de lengste hittil; 12,1 km. Med en tur på 6,5 km i tillegg....vel det blir nesten to mil. JEg har gått lange dagsmarsjer i fjellet i sommer. Likevel protesterte beina etter 4 timer og 20 kilometer. Det må være fordi dette går på vei, sjøl om stien er lagt på grus og skogsstier der det er mulig.

Om dere syns dobbeltturen blir lang; gå hvertfall den delen som er ned mot sjøen!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar