Etiketter

torsdag 22. mars 2012

UTEN MAT OG DRIKKE

duger selv ikke ivrige turgåere. De som kjenner meg vil vite at for meg er matpausen en god del av turopplevelsen. Det er så mye fint man kan ha med i sekken enten man vil spise matpakke eller lage maten ute. Mange vil ha det til at det er vanskelig og omstendelig å lage mat ute. Det er det ikke! Men man trenger å forberede seg litt da. Den jobben har man igjen for mangfoldige ganger når man sitter ute og serverer deilig mat til sultne turkamerater!!!!

Jeg skal nok komme tilbake til dette temaet. Legge ut litt oppskrifter og erfaringer. Men motivasjonen min til å slenge inn en kommentar i dag, var at jeg kom over en flott blogg som tilogmed er skrevet av en jeg kjenner (helt korrekt så er det vel mor til en jeg kjenner, men se nå litt stort på det). Her er fine tips til tur. Bloggen har jeg lagt til å egen liste til høyre i min egen blogg. Les og lær på vaffeldama.no

I fjor kjøpte jeg meg vaffeljern for bål. Det skal nok i bruk. Og som du ser på bloggen til vaffeldama, så er det mer enn jordbær man kan putte på! Et eller annet sted har jeg oppskrift på brød man kan steke i vaffeljernet. Hva sies til nystekt brød på tur? Ja da. Noen må bære med seg jernet, men det er faktisk ikke så digert og tungt. Og med fare for å gjenta meg sjøl; det er verdt det!!!!!




ps. dette er IKKE jernet jeg kjøpte (men skulle gjerne hatt et slikt et), men et flott jern fra siden til vaffeldama....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar