Etiketter

mandag 26. mars 2012

52 hverdagsturer tur 13 VANNVERKSTUREN

Jada, det ble tur. Hadde planer om å bruke hele helga til vårpuss på terrassen, men fikk gjort det jeg skulle før søndagen var ferdig. Den største motivasjonen er dog at jeg ikke tør ligge for mange turer etter skjema, for da er jeg redd det blir umulig å komme a jour.

Valget denne dagen falt på ukas tur. Har vært litt borti den før, for Marieroturen deler litt av løypa. Det er flott terreng å gå i oppe ved vanassen og i sørmarka. En sving ovenfor Sørmarka arena hadde jeg aldri vært i før. Gammal skog. Deilig.

Som forrige tur, gikk sola ned på et punkt, skjønt senere på turen enn forrige helg for vi har jo flyttet klokka. Sommerid. Har mange budskap i seg det grepet.

Da jeg kom opp i sørmarka, traff jeg på ei dame som bor i området. Hun fortalte at hun bor rett nedenfor og at når hun er ute i hagen kommer det turgåere og spør om veien. Merkingen av Marieroturen fra jernbanen og opp i sørmarka kunne visstnok vært bedre. Det får vi ta til oss!

I sørmarka. Den vennlige turstinaboen tok bilde for meg!


Noterer meg og at kommunen fremdeles ikke helt har forstått meningen med stolpene de har satt ned. På vei fra vanassen til sørmarka gikk jeg forbi to stolper og måtte le litt for meg sjøl. Først et kryss uten stolpe men med en kreativ midlertidig løsning. Så et kryss med stolpe og deretter en stolpe midt i ingenting. Her skulle nok stolpe 1 vært i første krysset og stolpe 2 i det andre men gps en til kommunen har tydeligvis feilmargin. Skal tro om det går an å regne ut feilen og korrigere slik at stolpene kommer rett?



Da jeg kom til Mosvannet ble jeg fristet til å sløyfe den siste biten opp igjen til Vålandstårnet og heller gå langs vannet til Tjensvollkrysset og ta bussen hjem derfra. Det ble jo en litt lengre tur så jeg ga meg sjøl lov til det. Her traff jeg et romantisk Stokkandpar på vift i parken.....


Håper dette bare var en forsmak på vår og sommer og ikke alt vi får i år. Deilig med tørre veger, sol i ansiktet og fine turer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar